Feesten & koffers inpakken. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura - WaarBenJij.nu Feesten & koffers inpakken. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura - WaarBenJij.nu

Feesten & koffers inpakken.

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo Nederland!

Als allereerst: wat een toppers he? Nederland-Mexico 2-1. Spannende wedstrijd. We zijn weer een ronde verder. Het dak ging er hier af gister bij T`Vat. Een groot feest!

De laatste dagen zijn ingegaan. Woensdag vlieg ik terug naar Nederland en donderdag om 7.30 uur kom ik aan op Schiphol. Ik ben al druk bezig met mijn koffer inpakken en alles netjes achter te laten voor de volgende stagiaires. Ik pak mijn koffer zoveel mogelijk al in, omdat ik daar verder niet echt tijd voor heb.

Afgelopen week heb ik eigenlijk alleen maar gefeest, haha. Lekker dansen in de clubs en gezelligheid met de mensen die ik hier heb leren kennen.

Donderdag avond hebben Lukla en ik lekker gegeten bij Harry & Ineke. Daarna hebben we lekker bank gehangen en gezellig gekletst. Fijn om deze mensen gekend te hebben en ik ga zeker contact met ze houden! Ze hebben ons zo gastvrij ontvangen en ze willen altijd helpen als er wat is. Ook vind ik het zo bijzonder dat een Nederlands stel hier een leven heeft opgebouwd. Respect!

Vrijdag hebben we een dolfijnentour gedaan. Dat was onze laatste tour. We hebben dolfijnen gespot bij zonsondergang. Heel erg mooi was dit.

Vandaag komen er 2 jongeren bij ons eten van stage. Een van de jongeren was afgelopen week ook al geweest, en ze wilde deze week nog een keertje komen. Ze kan maar geen afscheid nemen van ons. Vanavond is echt de laatste keer dat het kan. Vanavond rond 20.30 uur gaan we naar een festival ( nog meer feesten ) op White Beach. Dit is ongeveer 1,5 uur rijden vanaf de stad. Hier is 1 keer per jaar dit festival en het wordt erg druk. Iedereen is morgen vrij vanwege Keti Koti ( afschaffing slavernij ), dus veel mensen bezoeken dit festival. We worden met een party bus opgehaald en daar heen gebracht. Om 4.30 uur gaat de bus weer terug naar de stad.

Morgen gaan we naar het grote feest Keti Koti in de stad. De mensen vieren feest door heel de stad. Ik vind het bijzonder dat ik dit nog mee mag maken.

Woensdag om 12.00 uur worden we opgehaald door een busje. We zouden eerst met de taxi gaan, maar toen zagen we op de site dat ze ook busjes hadden en dat ik goedkoper. Omdat ons geld bijna op is, is het fijn om dan goedkoper te reizen dan dat je in gedachten had. Om 17.20 uur vliegen we en we komen om 7.30 uur aan in Nederland. Vanwege het tijdsverschil, eigenlijk is het dan nog maar 2.30 uur voor ons. Dat zou wel weer wennen worden met de tijden en al het gehaast in Nederland.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van al mijn reisverslagen. Ik vond het zelf niet altijd leuk om te doen en had er ook niet altijd zin in, maar als ik dan die lieve reacties eronder lees dan weet ik weer waar ik het voor doe. Als ik terug ben plaats ik nog een laatste verslag van mijn terug komst.

Dikke knuffel uit Suriname.



  • 30 Juni 2014 - 19:21

    Netty:

    Ondanks dat je het niet fin vond om te doen:( heb je het er goed van af gebracht met je verhalen. Ik heb er echt van genoten en velen met mij. Niet iedereen heeft nu eenmaal Facebook. Daarnaast is de context waarin dingen gedaan worden of gebeuren ook heel lfijn om te lezen. Deze reis pakken je ze nooit meer af, naast alle ervaringen die je hebt meegemaakt. Het zal weer wennen worden hier, maar vanaf donderdag wordt het weer echt lekker, dus dat valt dan in ieder geval mee. Hoop je snel weer eens life te spreken. Nu je naar Suriname bent geweest is Kollum niet zo ver meer. Bedankt voor je fijne verhalen en succes met alles wat je hierna weer gaat doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Volg alles wat ik mee maak in Suriname!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 5709

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 03 Juli 2014

3 maanden naar Suriname!

Landen bezocht: