De tijd gaat wel heel erg snel! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura - WaarBenJij.nu De tijd gaat wel heel erg snel! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura - WaarBenJij.nu

De tijd gaat wel heel erg snel!

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

De weken vliegen voorbij. Dit is natuurlijk alleen maar goed. Ik begin thuis wel te missen nu. Mijn lieve prinsessen mis ik het meest. Gelukkig bestaat er Skype en als ik ze dan zie, is het gemist direct wat minder. De tijd gaat zo snel omdat ik erg veel doen hier.

Maandag, dinsdag en woensdag heb ik mij op stage bezig gehouden met voorlezen. De kinderen worden nooit voorgelezen, ze weten amper wat het is. Ik had een boekje van thuis meegenomen en dit aan ze voorgelezen. Die koppies.. het was zo schattig. Alle mondjes stonden open en ze wilden het verhaal wel 20 keer horen. Toen ik het na de allerlaatste keer had gelezen vroeg ik hoe ze het vonden. Heel leuk Laura. Kunt u het nog een keer voor ons lezen? Ik heb beloofd het weer een keertje mee te nemen.

Donderdag was het Hemelvaart, dus was ik lekker vrij. Die dag zijn we naar Brownsberg geweest. Dit was een spannende trip. We gingen om 7.00 uur s ochtends al weg en moesten 2,5 uur rijden naar de eindbestemming. Eenmaal in het dorp Brownsberg begon de hobbelweg. Gaten in de weg, misselijk op de achterbank, maar het hoort erbij. Na een tijdje reden we een berg op en hier mochten we uitstappen. Even plassen (godzijdank een gewone wc met toiletpapier en ook nog schoon) , genoeg water mee en daar gingen we dan de jungle in. We hadden een stok gekregen om mee grip te hebben met lopen. Het had hard geregend dus de stenen waren glad. Ik vond het doodeng. De gids vertelde onderweg over de dieren die er waren en als we een gifkikker, slang of hagedis tegenkwamen had hij er een heel verhaal bij. Na een tijdje lopen kwamen we bij een prachtig uitzicht. Hier kijk je over het Brokkopondomeer heen. Het is net of de wereld daar stil staat, zo mooi ziet het eruit. We gingen weer verder lopen. Daar kwamen we uit bij een waterval. Hier konden we even afkoelen. Ik heb ff met mijn voeten in het water gestaan, maar dat was snel voorbij toen ik een krab zag. Ik heb echt een hekel aan al die vieze beestjes hier. Toen we afgekoeld waren, gingen we het hele eind weer terug lopen. Dit vond ik minder eng, omdat we nu omhoog liepen, dus dan val je veel minder snel. Ik was blij dat ik weer terug bij het busje was, haha. Toen mochten we plaats nemen in een soort restaurantje met een huisje erachter. We hebben daar lekkere nasi gegeten, vers gemaakt daar door de kok. Het was inmiddels alweer 14.00 uur en mochten ons nog een uurtje zelf vermaken. Lukla en ik zijn lekker bij dat mooie uitzicht in de zon gaan liggen. Je hoorde helemaal niks, alleen de dieren om je heen. Toen het uur om was zijn we terug gegaan en in het busje gestapt naar huis. Stop!!! werd er opeens geroepen toen we alweer bijna in de stad waren. De gids had wat zien liggen aan de kant van de weg. Het busje reed een stukje terug en jahoor, aan de kant van de weg lag een luiaard. Het beest was waarschijnlijk verdwaald en moest aan de overkant van de weg zijn. De gids stapte uit en pakte een lange stok ergens in het gras. Hierop is de luiaard uiteindelijk aan blijven hangen en bracht de gids hem veilig naar de overkant. In het busje besefte ik WEER dat ik in gewoon Suriname ben. Het is hier zo mooi en ik maak zoveel mooie maar ook mindere mooie dingen mee. Ik heb zolang gewacht tot ik dit avontuur aan mocht gaan en nu voel ik me hier al echt een soort van thuis. Zo snel gaat dat!

Vrijdag zijn Lukla en ik op pad gegaan voor waterschoenen en een goede rugzak. We gaan aan het einde van de week op een vierdaagse trip en hebben dit daarvoor nodig. Ook had ik een jurkje gescoord voor die avond. Daarna hadden we wel een kopje thee met een gebakje verdient vonden we zelf.

Vrijdag avond heb ik een feestje gehad van SU for you. Dit is een organisatie die trips en feesten organiseert. Onze buurmeiden lopen hier stage en hadden gevraagd of wij ook wilden komen. Roy en ik zijn samen gegaan, want de rest had geen zin. Het was een Beauty & the Nerd feestje. We gingen eerst op een partybus en met die bus werden we naar een hotel gebracht waar het feestje was. Na het feestje ben ik nog losgegaan met een paar mensen in club Touche.

Zaterdag hebben we speelgoed gekocht voor de kinderen in het tehuis. Ik werd hier helemaal gelukkig van. Van al het geld waar jullie ons bij geholpen hebben, konden we van alles kopen..

- Waterpistool.
- Waterballonnen.
- Puzzels.
- Spelletjes.
- Boekjes.

Zaterdag avond heb ik samen met de buurjongens en Roy gegeten bij Harry en Ineke. Met deze mensen zijn we naar de Schildpadden geweest en in het mooie dorpje Groningen. Zij zijn Nederlands en runnen hier een Guesthouse. Ze hadden ons uitgenodigd om te komen eten. We hebben lekkere zelfgemaakte Pindasoep gegeten. Omdat Pindasoep van pindakaas wordt gemaakt hadden we een lege pot pindakaas meegenomen met geld erin en een lekker taartje. Het was een erg gezellige avond en we kwamen pas rond 1.00 uur thuis.

Vandaag een dagje met school bezig en een reisverslag schrijven, want ik heb tijd tekort.

Fijne dag & liefs vanuit het mooie en regenachtige Suriname.


  • 01 Juni 2014 - 18:50

    Hannie:

    Och! Lieve Laura, wat een leuk verslag, super mooi.
    Je geniet gelukkig, en geniet er nog heerlijk van, de tijd gaat snel.
    Leuke foto's, en" ga je nu echt wel missen, maar gelukkig heb ik,
    jou vriendinnetje bij mij, waar ik alles mee kan delen,
    en waar ik super trots op ben.
    Lieve Laura, kijk uit naar je volgende verslag, vindt het super,
    om het allemaal van jou te lezen. Liefs Hannie. xxx

  • 01 Juni 2014 - 19:03

    Laura :

    Antwoord op Hannie.

    Ik geniet zeker lief collegaaaatje van me haha! Ik zou hier best langer willen blijven maar het is ook wel weer goed om naar huis te gaan als het zover is. Daar ben je dan zo op ingesteld. Hoe gaat het bij de Appie? Gelukkig heb je Esther nog op de afdeling. Ik mis jullie wel hoor!

    X

  • 01 Juni 2014 - 20:11

    Ineke:

    Lieve Laura. Een heel leuk verslag en wat hadden we een heerlijke avond met jullie!!! Ik zal je maar niet vertellen hoe laat ik uit bed kwam vanmorgen :). Kom je gauw weer langs? x Ien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Volg alles wat ik mee maak in Suriname!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 5685

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 03 Juli 2014

3 maanden naar Suriname!

Landen bezocht: