Tours. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura - WaarBenJij.nu Tours. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura - WaarBenJij.nu

Tours.

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Donderdag zijn we naar Galibi geweest. Hier hebben we een Schildpaddentour gedaan! We werden om een uur opgehaald door Harry. Harry heeft samen met zijn vrouw een Guest House hier in Suriname en doet ook deze tripjes. Samen met de buurjongens gingen we dit doen. Na een uur rijden kwamen we aan bij het dorpje Maliumberg. Hier zijn we op de boot gestapt en vaarden naar de overkant. Daar was weer een dorpje en vanaf daar moesten we overstappen op een andere boot. In een klein bootje samen met een gids, moesten we een uur varen. We vaarden door het water met aan de zijkant het oerwoud. Op het gegeven moment zagen we een houten helling recht op ons afkomen, en die gids gaat er met volle vaard tegenaan. Ik schrok me dood! Dit is dus de boothelling zei Harry. De verrassing voor vandaag zei hij lachend. Nou, dit was alles behalve grappig.

Eenmaal op Galibi zijn aangekomen, hebben we kennis gemaakt met Roxie en Jordie. Een Nederlands stel wat voor drie weken hier op vakantie is. Zij waren met een andere gids mee. Na even wat drinken en wat eten was het wachten tot de Schilpadden kwamen. Overdag is de kans heel klein dat je ze ziet, vertelde Harry ons. Nog geen uur later riep een man een stuk verderop die op Galibi woont. Kom snel! Wij met z`n allen als een gek in de hete zon rennend over het hete zand opweg naar de Schilpad. Het was echt een stuk rennen, haha! Wauw! Daar zat ie.. in het zand, eieren aan het leggen. Echt heel gaaf om te zien! Toen de Schilpad na een uur de zee weer in ging, liepen we terug naar onze hut en troffen nog een Schilpad aan. Harry zei: jullie hebben wel heel veel geluk vandaag.

S avonds rond een uur of 19.00 hebben we wat gegeten. Vieze droge koude rijst met groenten en kippenpoten. Ik had trek, dus wel wat gegeten. Daarna gingen we in het donker opzoek naar Schilpadden. S avonds komen ze juist. Ik had ze vanmiddag al gezien, dus ik was allang tevreden. Na drie kwartier lopen over het strand, zat er een die net weer terug ging na zee en verder hebben we niks meer gezien. Dat viel dus tegen.

Rond 21.00 uur zijn we weer terug gegaan met de boot naar Mariumburg. Heel eng was dit. Pikkedonker, geen lichten langs het water en die gids had een klein zaklampje op zn hoofd en dat was het. Hij vaarde ook nog net zo hard, als overdag. Ik was blij dat ik weer aan land was.

Zaterdag zijn we met Mets en Travel Tours naar de Colakreek geweest. Om 8.45 uur moesten we ons aanmelden bij hotel Torarica. Dit is een soort accomodatie plek. We hadden een prive tour. Er waren verder geen aanmeldingen, dus samen met een gids reden we daar heen. Onderweg veel verteld en gezien. We zijn langs een pottenbakerij geweest van een familie die alles met de hand maken, langs een houtmakerijk die alles zelf maken en langs een dorpje met allemaal boten.

Bij de Colakreek hadden we een Eigen hutje waar we onze spullen konden dumpen.
We hebben lekker aan het water gezeten wat er dus uitziet als cola en we hebben gechild in de hangmat.
Om 16.00 uur gingen we weer terug naar huis.

Zie verder de foto`s!

X