Eerste stage dag. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura - WaarBenJij.nu Eerste stage dag. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura - WaarBenJij.nu

Eerste stage dag.

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanochtend om 8.00 uur waren we bij Kindertehuis Campagne. Kinderen van 0-20 jaar keken ons aan of kwamen naar ons toe en raakten ons aan.

Wat we hebben gedaan vandaag:
Geholpen met het ontbijt en verder niks. Tot drie uur stil gezeten.
Die kinderen vermaken zich zelf en soms stond ik op om met ze te dansen of te zingen. Ik ben wel geschrokken van hoe ze daar leven. Ze liggen met vijf kinderen op één kamer en spelen met kapot speelgoed of met zand. Verder hebben de kindjes het goed. Ze zijn gewend om zo te leven in die armoede. De kinderen helpen elkaar goed en hebben haast geen ruzie. Dat mogen ze in Nederland ook wel wat minder doen, dat geruzie haha!

• 18 April 2014 - 08:39

Netty:

Hey Laura, wat weer een verhaal. het lijkt me voorjou/ jullie wel een cultuurshock. Dat is wel heel anders dan hier, met onze pedagogische beleidsplannen, individuele verslaglegging e.d. Zijn dit kinderen die geen ouders hebben, of zijn ze door omstandigheden uit huis geplaats? Ben wel benieuwd eigenlijk. Misschien moeten wij , jouw lezertjes, een actie beginnen voor speelgoed om kn het zand mee te spelen. Laat maar weten of dat een idee is. Kijk ook nog even naar je eerste verhaal, daar heeft jouw opa ook gereageerd:) blijf schrijven, dan blijven wij lezen. Succes

• 18 April 2014 - 13:49

Debbie En Hein:

Hai. Wat leuk om al die verhalen te horen. Ik hoop dat je de volgende dagen wat meer te doen krijgt. Zo duren de dagen erg lang.
    Geniet ervan en heel veel plezier. Pas goed op elkaar he!!
    Dikke kus deb en hein.

• 19 April 2014 - 20:59

Ramses En Irene:

Ha laura,
    Leuk om te lezen, bijzondere ervaringen! Ik ben wel jaloers op je hangmatje..
    Geniet ervan daar en veel succes met de stages,
    Groeten x ramses, irene en de dames